tirsdag 6. desember 2016

Rappere fra Holmestrand

Aleksander Halle
Johannes Engø Jensen




Fram tilbake opp og igjen
Ut og inn hele døgnet
Folk over alt 4 000 blodsprengte øyne
Stress og mas, masse kjærlighet
Og klokkeslett å rekke
savn og glede non er håpefulle andre bare frekke
Kall hverdagen en boble som vi svever i
Der avtaler og tidsfrister er tiden som vi lever i
Gateprat og poesi
Unge mødre, utdanning og nostalgi
"Jeg var først og han var sist
Yo vi er bedre enn alle di "
Tid er penger, hakke tidsrom til å tjene
Yo vi er venner, vi er flere hvem er dere
Alt er status hvem er best og hvem har mere
Er sjuke på shitn, la meg være, la meg leve
Til jeg er 100 år, fuck å leve i hundeår
Har glede på menyen, og er sulten så jeg spiser
Hakke tid til å være sliten nå
Hopper inn på beaten for å snakke,
Her for folket til jeg klapper sammen, ramler ned fra taket.

Åpner opp stasjonen, hva blir det neste
samler sammen folka, de er her for å feste
er ingen grensen lenger, trenger ikke teste
men at folka kommer sammen her, er det beste

Disse folka lager ikke stemning for å selge
noen holder til i by'n andre oppå fjellet
vi er alle sammen mennesker i vårt land
men skjer magi her i byen der hvor fjellet møter vann
handler ikke om hva man legger an
handler ikke om hva vi kan og ikke kan
for alt skjer rett foran nesa di i Holmestrand

Er så mange historier i disse reisene
er folk med forskjellig bagasje vi må'kke glemme det
mind the gap er lett falle ned
e'kke lenger distanserte men'sker som vi lever med.